Lief dagboek

Dit was onze vakantie

Aan alle mooie liedjes komt een einde, zo ook aan onze vakantie. Ze was in een woord: zalig! We hebben genoten van onze tijd samen met het gezin, deden prachtige wandelingen, maakten terug verbinding met de natuur en zagen lieve vrienden nog eens terug. Absoluut een vakantie om in te kaderen (of in een foto-album te gieten, wat ik overigens wel nog wil doen). Ik geef jullie graag een impressie van alles wat er de afgelopen maand is gebeurd!

De tandarts

Het leven kent goede tijden en minder goede tijden, zo ook ons verlof. Dat begon eigenlijk meteen met minder goede tijden.

Iets meer dan een week voor we op reis zouden vertrekken, kreeg ik tandpijn. In eerste instantie dacht ik dat het gewoon een kleine ontsteking op mijn tandvlees was en dat het wel zou overgaan met poetsen en spoelen. Er ging echter een weekend over zonder dat de pijn verdween. Tijd om de tandarts te bellen!

Mijn eigen tandarts bleek met verlof. Halleluja! Op goed geluk belde ik dus een paar tandartsen op. Bij mijn derde telefoontje had ik prijs, want deze tandarts had nog een plekje vrij op vrijdag in de late namiddag. Met het werk regelde ik dat ik iets vroeger in vakantie kon gaan, zodat ik de vrijdag voor we onze reis zouden aanvangen bij de tandarts binnen kon springen. Voor een kleinigheid, dacht ik.

Om een lang verhaal kort te maken: ik heb verschillende gaatjes, maar op een tand was het al zo erg dat de zenuw ontstoken was en die ontsteking was verder gegaan op mijn kaakbeen. Daar begon zich al de eerste tekenen van botafbraak te tonen. Alle gaatjes waren onzichtbaar met het blote oog. Pas toen er foto’s waren genomen, werden ze zichtbaar. Op dat moment kon dit probleem niets gedaan worden, dus moest ik op reis vertrekken met stapels Ibuprofen en antibiotica in geval de pijn onhoudbaar zou worden. Gelukkig heb ik enkel van mijn voorraad Ibuprofen moeten gebruiken op reis en was de pijn echt niet ernstig.

Ondertussen heb ik een wortelkanaalbehandeling ondergaan en is de ergst aangetaste tand ook terug gevuld. Volgende week worden de kleinere gaatjes gevuld en zouden al mijn problemen verholpen moeten zijn. Bij volgende controles vraag ik toch maar eens of ze geen foto willen maken voor de zekerheid!

Op reis naar … Spanje

De laatste zondag van juli vertrokken we, net toen de zon opkwam, richting Spanje. We hadden een appartementje geboekt in het stadje Ainsa, in de Spaanse Pyreneeën. We waren nog nooit in Spanje of de Pyreneeën geweest en vonden het allemaal toch heel spannend.

Het vliegtuig kwam er bij ons niet aan te pas. We legden de volledige afstand af met de auto. Omdat dertien uur rijden met een klein meisje op de achterbank ons geen optie leek, hadden we in Frankrijk een hotel geboekt om te overnachten zodat we onze reis in twee delen konden doen. Op maandagnamiddag kwamen we dus aan op onze bestemming.

De hittegolf heeft ook daar toegeslagen. Toen we aankwamen, merkten we al dat het ontzettend warm was. Dat het zwembad van de camping gratis te gebruiken was, was voor ons dus geen overbodige luxe. We hebben er dan ook dankbaar gebruik van gemaakt.

Die eerste dagen waren we een klein beetje teleur gesteld. Rond de middag steeg het kwik soms al naar 39°, wat ontzettend warm was om veel te ondernemen. We hadden Ainsa al rustig verkend en wilden wel eens wat meer van onze omgeving zien dan enkel ons appartement. Maar voor alle problemen zijn oplossingen te vinden!

’s Morgens zorgden we er voor dat we vroeg uit de veren waren, zodat we rond een uur of negen alvast konden vertrekken. Zo konden we prachtige wandelingen maken voor de grootste hitte ons overviel. Wanneer het te warm was om buiten nog veel te doen, deden we dan een siesta, samen met kleine Amélie. ’s Avonds konden we dan weer een stapje in de wereld zetten en van de heerlijke Spaanse keuken genieten. En zo maakten we van onze reis een succes!

Ainsa Spanje
Uitzicht vanuit ons appartement
Ainsa
Amélie
Wanneer mama en papa van een drankje genieten speelt Amélie met de dinosaurus
Ainsa Spanje
Yes, ik heb de berg beklommen!
tapas
Heerlijke tapas!
Spanje
Een wandelroute met kerkjes in de bergen
De uitzichten waren magnifiek
Amélie
Even lekker chillen, want van wandelen word je moe!
Spanje
Op een van onze wandelingen kwamen we deze mooie grot tegen. Het deed mijn Lief denken aan Pirates of the Carribean.
Na een geweldige klim, een prachtige wandeling door de kloof lang de rivier
Amélie zat gezellig in de rugzak, terwijl mijn Lief klom en klom en klom
Spanje
Er werd een dam gebouwd en daarom staat dit dorp nu onder water. Het topje van de kerk getuigt hiervan.
Amélie
Af en toe even verkoeling zoeken in het water.
onweer Spanje
De voorlaatste avond hadden we gewoon onweer!
Spanje
De laatste dag, de laatste wandeling, werden we nog getrakteerd op dit prachtige zicht.
Koetjes kijken!

Lezen, lezen en nog eens lezen

Op reis heb ik boeken verslonden, maar toen we thuis waren, bleef ik maar in de leesflow zitten. En daar heb ik heerlijk gebruik van gemaakt. De afgelopen maand las ik maar liefst zeven boeken uit!

Mijn reading challenge heeft er goed bij gevaren, want ik koos specifiek boeken uit voor mijn leeslijst en met dit aantal ben ik meer dan op schema. Ondertussen lees ik nog steeds lekker verder!

boek zomer

Prachtige ontmoetingen

Na onze reis waren we nog een paar dagen thuis om te genieten van nog wat vrije dagen. En dan plannen wij dates met vrienden in!

Vrijdagnacht kwamen we thuis en sliepen lekker tot Amélie besloot op te staan. Onze schoonouders kregen het eerste bezoekje en dus ook het eerst al onze foto’s te zien. ’s Avonds gingen we langs bij de peter van Amélie, en het petekindje van mijn Lief. Ons petekindje was namelijk verjaart terwijl wij op reis waren en dat verdiende een klein cadeautje!

In weekend konden we heerlijk bijpraten met onze buurtjes en onze vrienden uit Gent, zodat zij ook weer volledig op de hoogte waren van al onze avonturen. Het waren allemaal heerlijke momenten die onze vakantie een prachtig gouden randje gaven!

Om af te sluiten: een middagje dierenpark

De laatste dag van ons verlof was een feestdag in België. Onze buurtjes waren ook thuis en vroegen of we zin hadden om samen met hen op uitstap te gaan. Hun meisje had gekozen om naar een dierenpark te gaan. Zo vertrokken we kort na de middag met de kindjes.

Het werd een heerlijke namiddag waarbij Amélie haar ogen uitkeek naar al die dieren. Ze voederde voor de eerste keer geitjes en lachte zich te pletter. Ze begreep niets van de slangen of de spinnen, maar werd enthousiast bij het zien van de beweeglijke aapjes of de prachtige roofvogels.

We sloten de dag af met een frietje en konden moe maar voldaan in onze bedjes kruipen om de volgende dag terug met een fris hoofd aan de slag te gaan!

aapjes
Gekke aapjes
Amélie
Kijk eens wat er hier zit!
hertje
Lief hertje
geitjes voeren
Geitjes voeren was toch het allerleukste!

6 thoughts on “Dit was onze vakantie

1. Leuk zo’n fotoverslagje van achter de schermen bij jullie vakantie. Awwww die laatste foto, die mooie eerlijke oprechte glimlach<3 Heerlijk! Mijn vakantie is net begonnen, nog 2 weekjes voor de boeg, yays.