Op vakantie in mijn hoofd

Dit jaar zit er voor ons geen mooie, verre reis in. Dat is een beslissing die we heel bewust hebben gemaakt. Vorig jaar zijn we getrouwd – inclusief groot feest – en hadden we onze huwelijksreis, waarmee we overigens een droom hebben waar gemaakt. Dit jaar staat de aankoop van een huis, mogelijks met renovaties op de planning. Budgettair gezien dus geen goed idee om op vakantie te gaan. Maar ik hoef natuurlijk niet uit mijn zetel te komen om verre reizen te maken, toch?

Terug naar Kirchzarten

header body

Kirchzarten is een klein dorp in het Zwarte Woud in Duitsland. Het ligt niet zo ver van Freiburg, de meest ecologische stad van Europa. De grootouders van mijn man begonnen ooit met hun reizen naar Kirchzarten en logeerden in hotel ‘Sonne’. Zijn ouders gingen uiteindelijk ook vele keren die richting uit en ondertussen is dit ook al twee maal onze reisbestemming geweest. Naar Kirchzarten gaan, is als thuis komen. We kunnen het werkelijk ons tweede huis noemen. Gaan we die richting uit, dan weten we zeker dat we gaan voor dagen vol rust, amusement, lekker eten en echt ontstressen!

zwarte woud vakantie

In het Zwarte woud liggen de dorpjes echt genesteld tussen de bergen. Je kan uren lopen en geen huis tegen komen. Dan zie je plots dit…

De uitzichten zijn ook geweldig in Duitsland. De vele schakeringen groen, de hemel ziet gewoon wit op mijn foto’s door het vele licht! En je ziet hier ook meteen waar het Zwarte Woud zijn naam aan dankt.

Ik ben gek op die bouwstijl: veel hout, hoge huizen, de natuurlijke kleuren.

Touren door Ierland

De huwelijkreis in Ierland was onze droom die werkelijkheid werd. We landden de eerste dag in Dublin, logeerden in een kasteel, deden een trip in de stad zelf en namen daarna de auto om in het oosten van Ierland rond te reizen. Newgrange, Tara Hill, Wicklow, Glendalough, Enniskerry, Glencree, … Op een week tijd zagen we vele mooie plaatsen in Ierland. Ach ja, foto’s zeggen ook hier meer dan woorden!

vakantie hotelIk ben echt nog steeds verliefd op het hotel waar we onze eerste nachten door brachten. In dit fijne kasteel zat een hotel, een restaurant en een pub gevestigd. Ze serveerden er heerlijke Ierse hamburgers, tja, ik was nog geen vegetariër toen.

vakantie library dublin

In deze bibliotheek konden we The Book of Kells bewonderen. Trinity College huisvest ook een van de oudste bibliotheken. Hoe kan een boekenliefhebber als ik hier aan weerstaan?

vakantie newgrange

Newgrange was overweldigend. Het was alleen ongelofelijk jammer dat er zoveel opdringerige en onrespectvolle toeristen in onze groep zaten. Knowth, een andere grafheuvel bezochten we ook, daar hadden we een nog indrukwekkendere ervaring.

vakantie Glendalough monastary

Deze foto zien jullie ook in mijn header voorbij komen en is gemaakt niet ver van het visitor centre van Glendalough. De toren die je ziet is van een oud klooster. Dit was waarlijk een magische plaats!

vakantie Powercourt Estate

Een van de laatste dagen bezochten we de Powercourt Estate, voornamelijk de tuinen eigenlijk. Hier kon je ook uren ronddwalen en een fijne balans tussen menselijk ingrijpen en de ruwe natuur ervaren.

Verder wegdromen

Ik vind het heerlijk om op Pinterest de landschappen van veel vakantiebestemmingen te pinnen. Je zal wel al gemerkt hebben dat ik gek ben op de natuur. Enkele van mijn favorieten om bij weg te dromen.

Credits to Taylor McBride - http://taylormcbridephotography.com/
Credits to Taylor McBride

Canada met zijn mooie landschappen en geweldige natuur… Het blauw is daar werkelijk ijsblauw. De natuur is er onaangeroerd. Ik heb vele verhalen over Canada gehoord en wil er graag eens heen!

vakantie yellowstone
Credits to Peter Holme

Yellowstone… Geen documentaire daarover gaat voorbij zonder dat ik zeg dat ik daar ooit eens heen wil!

Venetië vakantie
Credits to Georgianna Lane

Ik zal me moeten haasten als ik ooit nog eens naar Venetië wil gaan. Deze stad met zijn vele kanaaltjes spreekt me echt aan. Ja, ik weet dat dit eigenlijk open riolen zijn, maar de architectuur in die stad is ook geweldig!

vakantie nieuw zeeland
Credits to Sara Meijer

Toen ik naar Lord of the Rings keek, was ik verkocht. Waar andere mensen naar Australië willen gaan, heb ik dat idee overboord gegooid en geruild voor Nieuw-Zeeland!

(Visited 234 times, 1 visits today)

15 thoughts on “Op vakantie in mijn hoofd

1. Heerlijk al die foto’s van mooie landschappen en gebouwen! Ik wil zelf dolgraag een keer naar Rome. Wel een keer naar Venetië geweest, maar zo blijft er altijd wat op je lijstje staan!

2. Allereerst wat super tof dat ik in je blogroll sta. Zie het nu ineens! Vakanties zijn heerlijk, maar idd ook een grote kostenpost. Voor ons was een weekendje weg al heel fijn, ook in Duitsland maar dan Wuppertal. En een huis kopen is ook super gaaf!

3. Oh geweldig, wat zijn je foto’s van Ierland en het Zwarte Woud ontzettend mooi, zeg! Ik ben écht jaloers op het feit dat je jullie huwelijksreis in Ierland hebben mogen besteden, dat staat bij mij al jaren heel hoog op mijn lijstje, haha!

Het Zwarte Woud is voor mij ook een oudgediende qua vakantiebestemming.. Mijn ouders namen mij en mijn broers altijd mee naar Zwitserland, maar niet voordat we een week doorgebracht hadden in het Schwarzwald! Ik heb daar zo veel leuke herinneringen aan, en ik zou echt heel graag terug willen.
    Marieke onlangs geplaatst…#Plukhetgeluk week 2: Omdat je het verdientMy Profile

1. Onze huwelijksreis was echt een droom die in vervulling kwam! We willen sowieso nog eens terug, want er is nog zoveel meer te zien in Ierland. Het noorden heb ik ook een keer gedaan, maar dat was met een schooltrip. Daar is het ook mooi, maar Ierland heeft echt ZOVEEL kanten!
      Leuk verhaal dat van Zwitserland. Je moet er echt door hè. Het Zwarte Woud was ook de favo vakantiebestemming van mijn ouders. Daar hebben we als kind ook wel wat jaren de vakantie doorgebracht!

4. Geen reisplannen… ik versta het volledig, je moet prioriteiten stellen.
    Wij hebben al enkele reisplannen… 4 dagen Catania, dagje Londen, dagje Parijs, weekje het zuiden van Frankrijk… nog even geduld, maar ik kijk er al stiekem naar uit!