Lifestyle | food & health #1

Lifestyle | food & health #1

Gezond leven is niet de makkelijkste opgave. Ik had het er al eerder over dat het vaak gewoon gezond verstand en discipline vergt. Dat in de praktijk omzetten, is niet altijd gemakkelijk. Daarom een food & health-blogje: welke praktische dingen heb ik gedaan deze week op vlak van voeding en gezondheid?

Food Diary

PhotoGrid_1421408661762

PhotoGrid_1421408873388

PhotoGrid_1421446766399

Veranderingen?

Ik had ooit wel al eens havermout geprobeerd, maar toen maakte ik er pap van. Tijdens het koken daarvan blijf je echter wel best in de buurt van het potje. Nadeel was dat het wat tijd in beslag nam. Wanneer ik ’s morgens met de auto ga, is dat voor mij geen probleem, maar als ik een trein moet halen dan is het toch altijd een beetje spannend. Eigenlijk at ik dus gewoon boterhammen als ontbijt. Helemaal niet zo gezond, omdat ik ze vol smeerde met chocopasta.

Nieuwe try-out: overnight oats. Afgelopen vrijdag was mijn eerste poging. Het was eetbaar, maar zeker voor verbetering vatbaar. Er wordt vanaf nu dus geëxperimenteerd met overnight oats!

Blijvertjes

In mijn gezonde levensstijl hoort vegetarisme. En daar ben ik de afgelopen week zeer goed in geslaagd. Zelfs op de receptie van het werk werd ik niet verleid om toch van de bordjes met steak, worst of ribbetjes te proeven. Hoogstens een aardappel in de pel ging in mijn mond.

De ovenschotel met spinazie en champignons was overheerlijk! Zowel ik als mijn Lief waren er gek op. Fruit en yoghurt als tussendoortjes blijven ook mijn favoriet. En de restjes meenemen naar het werk zodat ik niet moet gaan zoeken naar lekker boterhamvlees: ideaal!

Beweging

PhotoGrid_1421405830314

Vinden jullie het leuk om deze rubriek te zien terug komen of mag ik mijn foodperikelen voor instagram houden?

(Visited 32 times, 1 visits today)

18 Replies to “Lifestyle | food & health #1”

  1. Ik vind het wel leuk om te lezen. Doe er weer ideetjes van op. Wat handig dat jullie kleine bekertje met Alpro yoghurt hebben! Wij hebben die alleen met vla. De yoghurt is alleen te krijgen in van die grote bekers met 500 ml.

  2. Zelf plaatsen wat je leuk vind.

    Ik ontbijt ook met havermout. Gewoon met koude melk en dan gooi ik er wat bessen of zaden bij. Heb er even aan moeten wennen, maar vind het nu heerlijk. En het is een ontbijt waar je zonder problemen een paar uur op kunt teren.

  3. Ik vind het ook wel leuk om te lezen! Ik wil vaker vegetarisch eten, maar ik vind het niet eenvoudig om goede recepten te vinden (die ook vrij eenvoudig zijn).

    1. Je moet inderdaad wel creatief zijn om lekker en gezond vegetarisch te koken. Maar meestal is het helemaal niet zo moeilijk. Uiteraard altijd bereid om inspiratie te geven!

Geef een reactie

You have to agree to the comment policy.

CommentLuv badge

%d bloggers liken dit: