How Blogs Work, van blogger Stephanie Duval

Ontdekt via een artikel op een ander blog was ik behoorlijk nieuwsgierig geworden naar dit boek van Stephanie Duval. Het kwam dus terecht op mijn wishlist. Gelukkig voor mij was het kort nadien mijn verjaardag. Tussen mijn cadeautjes vond ik dan ook dit boek. De aanschaf was het zeker waard! Stephanie weet maar al te goed waar ze over schrijft.

Bij beginnende merken, of bij merken die aan een ommekeer werken, is de eerste oefening het schrijven van een manifest. Of je nu een politieke partij, een designmerk of een fotograaf bent, om duidelijk te kunnen maken aan de buitenwereld wie je bent en waar je voor staat, moet je daar zelf een duidelijk beeld van hebben. Dat het voor een bedrijf of zelfstandige dus een goede oefening is, spreekt voor zich. Maar is het dan ook belangrijk voor iemand die gewoon uit eigen naam blogt? Volgens mij wel.

‘How Blogs Work; Stephanie Duval; Lannoo

how blogs work

Toen ik eenmaal begon aan het boek was ik helemaal enthousiast. Ik had meteen zin om mijn blog te hervormen, de tips toe te passen en mezelf uit de naad te werken. Dat is natuurlijk niet zo interessant als je fulltime werkt, maar het zegt wel veel over de manier waarop het boek geschreven is.

De tips en tricks zijn geïllustreerd met voorbeelden uit de blogwereld. Stephanie Duval heeft onder andere interviews met andere succesvolle bloggers aan het boek toegevoegd waardoor je een idee krijgt van hun ‘plan’ achter hun blog. Dit geeft een goed beeld over hoe bloggers zelf naar de blogwereld kijken, maar is ook een enorme bron van inspiratie.

Wat ik zelf een minder interessant stuk vond, was dat over het commerciële bloggen of het koppelen van je blog aan een bedrijf. Dit is geen van mijn eigen doelstellingen of dromen, dus geheel geboeid was ik er niet door. Een bedrijf of iemand die met zijn blog echter de commerciële toer op wilt, zal hier waarschijnlijk meer aan hebben.

Toch heb ik ook ongelofelijk veel aan dit boek gehad, zelfs als hobbyblogger die niet op zoek is naar miljoenen volgers. Content management, social media, SEO en het opzetten van een blog ‘from scratch’ staan hier duidelijk uitgelegd. Het is een ideaal instrument om je in te werken in het bloggerswereldje. En om je blog een professionelere uitstraling te geven.

How Blogs Work is o.a. te koop bij bol.com voor €19,99

(Visited 75 times, 1 visits today)

6 thoughts on “How Blogs Work, van blogger Stephanie Duval

Geef een reactie

You have to agree to the comment policy.

CommentLuv badge