Mindstyle

Happy de herfst en winter door

De herfst en winter staan voor deur, time to get cosy! Het wordt eerder donker, de temperatuur duikelt omlaag, maar niet getreurd. We hebben een heerlijke zomer gehad met heerlijke temperaturen waardoor we weer opgeladen de herfst in gaan. Met deze vijf tips houd jij de happy vibes vast en geniet je met een heerlijke mok thee, koffie of chocolademelk van een gezellige herfst en winter.

1. Structuur

Een vaste dagindeling zorgt ervoor dat je minder snel in de stress schiet en levert meer energie op. Met op tijd je bed in en uit blijf je energiek en goed gehumeurd. Als je dan ook nog een beetje vlug genoeg daglicht ziet, kun je ’s avonds weer heerlijk in slaap vallen.

2. Voldoende slaap

Slapen doen we wel bijna een derde van ons leven en vormt de basis voor je dagelijkse bezigheden. We kennen allemaal wel de gevolgen van onvoldoende slaap, met voldoende en goede nachtrust merk je dat je een betere focus en een gezondere huid hebt. Bovendien zijn je hormonen beter in balans. Hormonen regelen zo’n beetje alles in je lichaam en beïnvloeden allerlei processen, je kunt ze dus maar beter in balans hebben!

3. Wandelingen

Wie denkt er nog meer aan heerlijke wandelingen bij het woord herfst? Buitenlucht en beweging zorgen ervoor dat je je gelukkig voelt omdat je lichaam het stofje serotonine aan maakt. Bovendien zijn we helemaal niet gemaakt om maar stil binnen te zitten, dus kom in beweging en krijg dagelijks je portie frisse buitenlucht binnen.

4. Go zen!

Hoe belangrijk het ook is om bewegen, je ontspanning pakken is minstens zo essentieel. Ontspanning zoek je pas echt goed op met een yoga sessie of meditatie moment. Met yoga pak je zowel je lichaam als geest aan. Met als leidraad een goede ademhaling en verschillende houdingen maak je je lichaam soepeler en sterker. Yoga doe je net zo gemakkelijk thuis als in de sportschool of in de studio. Met een goede yogamat en accessoires zoals een meditatiekussen, yoga blok en deken ben je al een heel eind. Via YouTube of een app start je een professioneel kanaal zodat je met de juiste begeleiding aan je practice begint. Ben je druk en ligt je prioriteit bij ontstressen? Dan is een zen moment jouw ideale uitkomst. Neem tien tot vijftien minuten de tijd om je gedachten te laten gaan. Verleg je focus iedere keer naar je ademhaling en veroordeel je gedachten niet. Heb je meer begeleiding nodig? Met een app op je smartphone zoals Headspace kun je uit de voeten.

5. Vitamine D

Wil je een goed vooruitzicht en toch wat meer zonnestralen oppikken? Boek een weekje zonvakantie! Het is heerlijk om van omgeving te veranderen, meer tijd met je naasten door te brengen en toe te komen aan een goed boek. Door het zonlicht is je lichaam in staat vitamine D aan te maken en dit zorgt onder andere voor een betere weerstand en sterke botten. Laat je budget geen zonvakantie toe? Plan een dagje sauna, een floatsessie of een massage. Goed voor de ontspanning, weerstand en levert gegarandeerd happy vibes op!

Dit is een gastartikel geschreven door Lisanne van SuperYoga.nl

Photo on top by Lucas Allmann from Pexels

3 thoughts on “Happy de herfst en winter door

Geef een reactie

You have to agree to the comment policy.

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.